tisdag 17 november 2009

Josefine Gillver


1. Namn:
Josefine Gillver
2. Födelsedatum:
14 juni 1990 (19 år)
3. Var bor du?
Stockholm
4. Vad läste du på gymnasiet?
Samhäll-ekonomi
5. Har du syskon/hur många?
Lillebror, 10 år, som heter Martin.
6. Bästa årstid:
Sommar
7. Bästa bok jag läst:
Jag gillar faktaböcker. T.ex. en kursbok i internationell ekonomi som jag haft och boken Personligt Entreprenörskap
8. Det bästa jag vet:
Första riktiga sommardagen då man sätter en barfota fot på en ljummen sandstrand.
9. Det värsta jag vet:
När vardagen rullar på för fort så att jag tappar kontroll över tiden, blir trött och förskyld.
10. Älsklingsrätt:
Thaigryta? Lax och potatis? wok?
11. Min idol:(Person jag beundrar)
Emilia Bouton Robinson, hon slogs mot Apartheid med Martin Luther King och föreläste 96 år gammal om händelsen för att världen aldrig ska glömma.
12. Fritidsintressen:
Prova nya saker
13. Favoritfilm:
Hundtrickt, Lucky number Slevin
14. Jag vill (för)bli:
Lycklig :)
15: Två-tre meningar om varför du valde att vara med i utbytet:
Jag ser det som en möjlighet att fördjupa mitt intresse av människor, kulturer och entreprenörskap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar