söndag 15 november 2009

Ingen klubb men folkdans

I Åsele finns inga barer eller klubbar men folkdanslag har dom! Hamnade där ikväll och fick mig ett rejält motionspass.

Det var vals, schottis och polka. Tror det hette hambo den där som jag inte fick till också, så det blev en hel del danser och en hel del steg för mig. Första gången jag dansat folkdans, förutom att man kanske dansade nåt i skolan om jag inte minns helt fel. Som nybörjare fick jag dock en massa bra tips och stöd!

Till dansen var det en tjej som spelade fiol och en man som spelade dragspel så att vi fick stället att gunga. Suveränt duktiga musiker och ett oerhört trevligt gäng måste jag säga. Man kände sig verkligen hemma på en gång!

1 kommentar:

  1. Agneta johansson Edmanonsdag, november 18, 2009

    Roligt att du tyckte att det var kul! Folkdans är en mycket bra motionsform och man har väldigt roligt också. Alla som är intresserade eller bara lite nyfikna på folkdans är alltid välkomna till våra träningar: söndagar 18.00 - 20.00 på Fritidsgården.
    Jonathan, du får nog till hambon oxå!

    Agneta johansson Edman, Åselebygdens folkdanslag

    SvaraRadera