tisdag 17 november 2009

Emma Eriksson


1. Namn:
Emma Eriksson
2. Födelsedatum:
14 september 1990 (19 år)
3. Var bor du?
Just nu bor jag i Kramfors där jag är uppväxt
4. Vad läste du på gymnasiet?
Jag läste samhäll med inriktning mot internationellt arbete vid Umeå Interanstionella Gymnasium.
5. Har du syskon/hur många?
Jag har en yngre syster, Rebecca som är 15år. Moppe.
6. Bästa årstid:
Sommar, det finns så mycket mer att göra då!
7. Bästa bok jag läst:
Just nu är det nog Stephen King - The Stand (Pestens tid) eller Khaled Hosseini - Tusen strålande solar
8. Det bästa jag vet:
Är att känna att jag har gjort något bra! Bara en enkel sak som åh vad god mat jag gjorde eller vad jag klarade det där hindret bra.
9. Det värsta jag vet:
Otrevliga människor. Det hjälper inte att vara otrevlig!
10. Älsklingsrätt:
Har tyvärr ingen, tycker mer om att göra nya rätter än att äta samma rätt ofta. Men thaimat är bland den godaste maten! Blir dock inte samma sak när man gör det själv, suck.
11. Min idol:
Oj, väldigt svår fråga. Många har gjort mycket bra saker som är väldigt bra, Nelson Mandela, mina föräldrar etc
12. Fritidsintressen:
Väldigt olika faktiskt allt från träning, umgås, träffa nya människor, resa, baka och laga mat kan vara kul osv.
13. Favoritfilm:
Skicka vidare (Pass it forward). Underbar film, om ni inte sett den. Se den!
14. Jag vill bli:
Det ver jag inte än, men jag tänker ta reda på det!
15: Två-tre meningar om varför du valde att vara med i utbytet:
För att jag vill ut och se mig omkring, CIU:s koncept tyckte jag lät väldigt intressant också eftersom båda parterna får se varandras länder. Dessutom är det så himla spännande! thaimat är gott och det blir säkert en helt ny värld.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar