torsdag 5 november 2009

Framme!

Åsele sa god morgon till mig med ett vitt täcke snö! Jag kom fram igår kväll och på busstationen var Stig-Anders Hansson från Kultur och Fritid i Åsele schysst nog att stå och vänta på mig kl. 18:20. Då hade jag åkt sen 07:58 på morgonen från Stockholm.

Resan upp var lång men härlig. Skönt att bara ladda inför nya äventyr och sitta och meditera över vad det är man ska ge sig in på :). Utanför passerar ett allt mer kuperat landskap och jag måste bara säga att Sverige är så vackert!

Häftiga stationshus, gamla tjusiga trävillor antingen fint enkla eller med coola burspråk och torn. Faschineras av så väl övergivna och ibland igenbommade hus som av pampiga kyrkor i dom små samhällena längs vägen. Tjock skog växlas med sjöar och ju längre upp man kommer så korsar man den ena älven efter den andra. Efter Östersund så börjar man se den norrländska hamburgerkedjan Max här och var och när sen busschauffören sätter på radion och dansbandsmusiken sätter igång är stämningen fulländad. Känner på mig att jag kommer att trivas i Södra Lappland och Åsele!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar