tisdag 17 november 2009

Emma Jacobsson


1. Namn:
Emma Victoria Jacobsson
2. Födelsedatum:
31 januari 1990 (fyller 20 i januari)
3. Var bor du?
Sävedalen, Göteborg
4. Vad läste du på gymnasiet?
Har läst det naturvetenskapliga programmet på Sigrid Rudebecks Gymnasium
5. Har du syskon/hur många?
Jag har en bror som är född -93
6. Bästa årstid:
Helt klart sommaren
7. Bästa bok jag läst:
Paradisets barn av Marianne Fredriksson
8. Det bästa jag vet:
Är att vara tillsammans med mina vänner, allra helst över en lång fika med te och levande ljus.
9. Det värsta jag vet:
Att ta blodprov eller sätta i dropp, jag är fullkomligt livrädd
10. Älsklingsrätt:
Farmors husmanskost
11. Min idol:
De flesta framgångsrika unga kvinnor med sunda värderingar. Som exempel kan nämnas Karin Winther.
12. Fritidsintressen:
Att vara ute, gillar de flesta utomhusaktiviteter. Jag gillar även att umgås med mina vänner och har en stor passion för mode. Jag har som mål att till sommaren ha tagit mig själv i kragen och ta klart mitt dykarcertifikat.
13. Favoritfilm:
Gilbert Grape regi av Lasse Hallström
14. Jag vill bli:
Antingen något naturrelaterat så som läkare eller att läsa biomedicin. Civilekonom lockar också. Men drömmar kan ju ändras…
15: Två-tre meningar om varför du valde att vara med i utbytet:
Jag hoppas att detta utbyte kan ge mig nya perspektiv och en ökad förståelse för andra människor och kulturer. Ser fram emot nya erfarenheter och kontakter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar