onsdag 11 november 2009

Bruna bönor och fläsk

Jag var på "Mat och prat" igår i församlingshemmet (svenska kyrkan) där jag fick berätta om SWY-utbytet. Det är tack vare Christina som är diakon i församlingen som jag fick chansen att delta och det är jag väldigt glad över.

Härligt att prova nya rätter. Tror faktistkt aldrig att jag ätit bruna bönor och fläsk. Riktigt gott måste jag säga! Vi kom in lite på maträtter och i samband med att det är Mårtengås idag så berättade några att dom skulle äta svart soppa (gjord utav blod och buljong) till kvällen. Andra tips som jag definitivt ska prova när jag bor här är ju palten. Den var en favorit hos alla vid mitt bord.

"Mat och prat" är varje tisdag kl 12:00 här i Åsele och då bjuds det alltid på lunch och en föreläsning/workshop. Jag kommer säkerligen gå fler gånger. Nästa vecka skulle det handla om kyrkstaden Vilhelmina (7 mil från Åsele) samt en stad i Kanada med samma namn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar