tisdag 17 november 2009

Elin Andersson


1. Namn:
Elin Andersson
2. Födelsedatum:
11 oktober 1990 (19 år)
3. Var bor du?
Jag bor på den gård där jag växt upp hos mina föräldrar i Torna Hällestad, en by utanför Lund i Skåne.
4. Vad läste du på gymnasiet?
Jag läste det samhällsvetenskapliga programmet med inriktning samhälle på gymnasieskolan Spyken i Lund.
5. Har du syskon/hur många?
Jag har fyra syskon; två äldre systrar Ellinor och Emelie, en tvillingbror Erik och min lillebror Elias.
6. Bästa årstid:
Hösten och Våren
7. Bästa bok jag läst:
Stäppvargen av Hermann Hesse
8. Det bästa jag vet:
Är att upptäcka nya saker, leva, ha ro i kroppen och ha vänner omkring mig.
9. Det värsta jag vet:
Är översittare och folk som ignorerar en.
10. Älsklingsrätt:
Nästintill all mat ligger mig varmt om hjärtat! Men favoriten är nog sushi.
11. Min idol: Antony Hegarty, Simone de Beauvoir och Maggie Gyllenhaal med flera
12. Fritidsintressen:
Min fritid spenderar jag oftast över fikor med mina vänner men annat jag tycker om att göra är att fota, sjunga och promenera med mina hundar (familjen har tre stycken).
13. Favoritfilm:
Into the wild
14. Jag vill bli:
I ärlighetens namn har jag ingen aning. Det är något som förhoppningsvis kommer slå mig för eller senare till dess tänker jag pröva på olika saker!
15: Två-tre meningar om varför du valde att vara med i utbytet:
För det första tror jag att hela utbytet kommer vara en helt fantastisk upplevelse! Jag ser CIU:s ungdomsutbyte som en möjlighet för ökad förståelse för saker och ting och för att utveckla nya sidor hos mig själv. Det ska bli kul att få upptäcka Thailand och att få lite nya perspektiv på Sverige.

1 kommentar:

  1. Fint namn du har =) och grym månad att vara född i måste jag säga (y)

    // Elin Andersson, 20 oktober

    SvaraRadera