söndag 22 november 2009

Jag och Anja




Jo, det fick bli så idag. Åkte mest i Anjabacken för när jag kom till Ingemarbacken så var Jens Byggmark framför mig i liften och jag insåg att svenska skidlandslaget var där och tränade. Kollade in deras träning ett tag och sen blev det mest Anjabacken. Så fick jag skina lite också. Hade ju liksom lite konkurrens i andra backen. Bra väder idag till skillnad från igår (synd för slalomtävlingarna som dom haft i helgen) och härligt att få åka lite utförsåkning.

Dagen avslutades med en skön bastu på Tärnaby Fjällhotells panoramabastu (kostar ynka 50 kronor) som har stora fönster åt alla håll och med häftig utsikt över backarna.

Vägen mellan Hemavan och Tärnaby är imponerande med vackra fjällsvyer och hit kan man faktiskt flyga direkt (med Next Jet som jag ska flyga med nästa vecka - propellerplan) från Arlanda till backen i Hemavan. Landningsbanan ligger imponerande bara några hundra meter från Centrumliften!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar