torsdag 19 november 2009

Ida Strannerud


1. Namn:
Ida Strannerud
2. Födelsedatum:
11 dec 1990 (19 år)
3. Var bor du?
Södertälje
4. Vad läste du på gymnasiet?
Samhällsvetenskapliga linjen med inriktning globalisering
5. Har du syskon/hur många?

Två bröder och en syster
6. Bästa årstid:
Definitivt sommaren!
7. Bästa bok jag läst:
Har många favoriter och läser egentligen allt men en av mina favorit författare är Paulo Coelho.
8. Det bästa jag vet:

Umgås med vänner, resa och uppleva nya platser, allt som gör en glad med andra ord:D
9. Det värsta jag vet:

Människor som saknar respekt för andra.
10. Älsklingsrätt:
Shit vad svårt har inte riktigt någon favorit rätt men älskar i regel alla maträtter som innehåller ost:D
11. Min idol:
Har inte riktigt någon specifik person. Men en person som vågar vara sig själv i alla lägen och aldrig ger upp sin dröm hur ouppnåelig den än må vara har definitivt förtjänat min respekt.
12. Fritidsintressen:
Vad ska man säga på den är precis som alla andra älskar att ha kul om det e med mina vänner, min familj eller helt själv varierar. Men om jag ska ge ett litet mer konkret svar blir det väll dricka kaffe med vännerna, träna och resa.
13. Favoritfilm:
Precis som med böcker ser jag allt, men en storfavorit är definitivt Nyckeln till Frihet
14. Jag vill bli:
Jag vet inte exakt vad jag vill bli än men drömmen är att jobba inom bistånds branschen.
15: Två-tre meningar om varför du valde att vara med i utbytet:
Att få bo tillsammans med min parkamrat, som kanske inte ens kan engelska, i en Thailändsk familj i tre månader är en stor anledning till varför jag sökte. Jag älskar att resa, ta del av nya kulturer och att lära sig nya saker. Med detta utbytes program får jag ges jag alla de möjligheterna. Jag vet att det kommer bli den mest lärorika resan hittills och det var därför jag sökte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar