tisdag 17 november 2009

Andrea Jacobsson


1. Namn:
Andrea Jacobsson
2. Födelsedatum:
25 mars 1990 (19 år men fyller 20 i mars)
3. Var bor du?
Uppsala
4. Vad läste du på gymnasiet?
Naturmedia (Naturvetenskapligt program med mediainriktning)
5. Har du syskon/hur många?
En storebror
6. Bästa årstid:
Tycker om skillnaderna mellan årstiderna, så jag tycker alla årstider är bäst.
7. Bästa bok jag läst:
Två väldigt bra böcker jag läste nyligen är "Nu vill jag sjunga dig milda sånger" av Linda Olsson och "Veronika bestämmer sig för att dö" av Paolo Coelho
8. Det bästa jag vet:
En plats jag verkligen tycker om är trakten och omgivningarna där min familjs sommarställe ligger
9. Det värsta jag vet:
När folk inte visar respekt
10. Älsklingsrätt:
Svår fråga, för det finns så mycket god mat... Men svensk husmanskost går alltid hem
11. Min idol:
Har nog ingen riktig idol, det finns många personer jag ser upp till
12. Fritidsintressen:
Umgås med familj och vänner, träna, laga mat och baka. Har även ett stort intresse för second hand, så jag går gärna på loppis och i second hand-affärer!
13. Favoritfilm:
Tror inte att jag har någon favoritfilm, för jag glömmer så lätt bort filmer jag sett. Men "Les Choristes" (Gosskören) är i alla fall en bra film.
14. Jag vill bli:
I nuläget vet jag inte det, men kanske något med miljö
15: Kort om varför du valde att vara med i utbytet:
Jag ville få lite perspektiv på mitt liv i Sverige och var sugen på att se och uppleva någonting nytt. Jag tyckte att upplägget för utbytet var väldigt bra och att det lät roligt och spännande med både en utlandsfas samt en fas i Sverige.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar