tisdag 12 januari 2010

Yai och L


Sa har jag och Ida kommit fram till ett molnigt Bangkok. Och det hade hunnit bli morgon har lagom till att man skulle gatt och lagt sig hemma i Sverige. Har inte sovit over huvudtaget men det ar sa haftigt att vara har sa nu kor vi!

Direkt fran flygplatsen tog min nya kollega Yai mig och Ida (Idas superskona kollega heter L) genom den har 12-miljonsstadens hektiska morgontrafik (vilken haftig stad det ar) till inrikesministeriet dar CDD - den thailanska parten i utbytet - har sina kontor. Futuristiska jattekomplex med enorma ytor ar vad man mots av och Yai foreslog lite mat sa det blev en harlig frukost med allt fran nudelsoppa till kottratter med ris. Mums!

Yai kan bra engelska och ar suveran. Han visade mig foton av dom thailanska ungdomarna och dom ser sa trevliga ut sa.. Kanner pa mig att det har kommer bli riktigt bra :) Ska traffa dom i eftermiddag pa lagergarden (CDD trainig center) 8-10 km fran Pattaya dar vi ska vara narmsta tiden for vart inreselager.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar