söndag 10 januari 2010

Pirr och virr

Så har man packat och fixat en hel vecka. Ikväll blev det middag med några underbara vänner (kommer sakna er) och igår hade jag en mysig kväll hemma hos föräldrarna.

Tidigare i veckan var jag och mina syskon (+ lillasyrrans man och en bebis i magen) och såg storslaget medryckande Avatar (3D). Efter bion blev det middag på mina systrars favoritrestaurang Linguini. När det blev dags för att betala notan sa vår supertrevliga servitris att notan redan var betald. Förvånade och förvirrade kollade vi på varandra och undrade vem som betalt i smyg utav syskonen. Men varken min storasyster, storebror eller lillasyster stog för överraskningen. Det visade sig senare att mamma kommit på den geniala, och mycket uppskattade idén, och att pappa sen ringt in och fixat betalningen. Tack underbara mamma och pappa för en härlig kväll!

Igår var jag ute och köpte presenter till folk i Thailand: allt från vykort på kungafamiljen till Sverige T-shirt till min thailänska kollega. Självklart glömde jag T-shirten på Sverigeshoppen! Så typiskt mig - lite extra virrig måste jag medge att jag varit men det har löst sig ändå. Gick förbi imorse och mycket riktigt låg den kvar i kassan :)

Nu är iaf lägenheten nystädad och lådorna tömde så att min syster kan flytta in och njuta av min favoritplats i världen: min lägenhet - hoppas du kommer trivas!

Sitter här med min svenska kollega, Ida som ska till nordöstra Thailand, och vi är båda lite pirrig nyfikna på vad det är som väntar oss. Ska göra mitt bästa för att uppdatera er om alla äventyr och möten och hoppas på ett trevlig internet-café i närheten av min blivande thailänska familj.

Lycka till nu alla deltagare på er utreseläger och ses i Thailand lördag!

2 kommentarer:

  1. Hej Jonathan ( och ida)! Vi ar framme nu i Bangalore och sitter pa kontoret. Allt kanns bra och vi ska snart bege oss ut for att kolla in arbetsplatser och familjer. Hoppas ni far en bra resa och bra kollegor. Ser fram emot att mejlas snart igen. Kram! Johan & Karin

    SvaraRadera
  2. Jag ska följa dig med spänning här på bloggen Jonathan... :-) Tack för mysmiddagen i går, jag kommer sakna att inte ha dig ett kvarter bort! ...men jag ser fram emot att träffa en sjukt solbränd Jonathan om ett tag och få höra om alla äventyr! Megakram!

    SvaraRadera