måndag 25 januari 2010

Opening Cermony


Phang Nga-gruppen


Hela ganget (inklusive Nong Khai-gruppen)

Med oppningscermonin avklarad sa ar det nu dags att bege oss ner till var provins i sodra Thailand och till vara vardfamiljer i byarna. Vi aker buss 15:00 idag och beraknas vara framme kl. 5-6:00 imorgon bitti. Harligt!

Lagg marke till min vagade frisyr! Jag har latit frisoren ta fram klippmaskinen for forsta gangen i mitt liv (annars ar det alltid sax som galler) och det blev 2 pa sidorna och 3 upptill. Var lite orolig for resultatet men jag blev riktigt nojd! Slipper jag oroa mig for harklippning nere i byn helt enkelt :)

2 kommentarer:

  1. ha det så bra, hoppas att resan dit går bra för er!
    hur mycket är tidsskildnad mellan sverige och thailand? t.ex om ni är framma där kl5 - 6 på morgonen den 26e januari, vilken tid är det här då?

    hälsningar, Christien

    SvaraRadera
  2. Hej Christien,
    vi har det oforskamt bra har faktiskt. Onskar man kunde ta med er alla hit. Min vardfamilj ar underbara och vanliga. Det blir till att lara mig en del thailandska for att kunna kommunicera lite mer :) men dom har gloslistor for engelska och svenska som dom bladdrar i ocksa sa vi tar oss fram.
    Nar vi kom fram kl. 6:00 pa morgonen har i Thaialand var klockan 00:00 (midnatt) hemma hos er i Sverige.
    Kul att hora fran dig :)

    SvaraRadera