tisdag 5 januari 2010

Familjen Fox




1. Namn:
Rob och Christien Fox

2. Vilka bor hos er?
Familjens medlemmar är min man Rob, och våra 28 hundar, 27 draghundar och 1 Hälleforsare med namnet Tindra (namnet på alla draghundar.... Moena, Chrissy, Blizzard, Bibi, Hugo, Lady, Ös, Hannes, Hank, Xena, Myra, Åhman, Åsa, Åkej, Daisy, Dakota, Devil, Duke, Ettan, Emil, Enya, Flickan, Figo, Flower, Freya, Fanta en Flash)

3. Har ni hundar?
Ja haha det få man säger... 28 stycken då



4. Vad jobbar ni med?
Rob jobbar som idrottslärare på Åsele skolan och jag jobbar som personligt assistänt.

5. Vad tycker ni om att göra?
Varan stora intresse är draghundar. (från oss båda) sen har jag, Christien som intresse jakten (speciellt älgjakten med Tindra) och mina bin... har nu för tiden 9 bisamhällen som står på en annan plats eftersom Rob blev väldigt allergisk mot dem. I allmän kan man säger att vi älskar naturen!

6. Hur länge har ni bått i Hälla (Åsele kommun)?
Kommer till Sverige, Åsele i 2001 (Christien) och Rob följades efter i 2003. Vi är båda från Holland.

7. Vad är bäst med Åsele kommun?
Att man bo som man bor... ute i naturen. Människor är väldigt trevliga och har tid för att prata med en. Ingen stress här i jämnfort med Holland.



8. Favoriträtt?
Äpplemos (Rob) och jag en medium stekt entrecote med hemmagjort vitlök,kryddsmör. Mumssss

9. Favoritfilm:
Sagan om ringen (Rob) och jag ser gärna romantiska filmer, naturfilmer, deckare... lite av varje alltså :-)

10. Varför vill ni bli värdfamilj?
Vi tycker båda att det är ett väldigt bra sätt att komma i kontakt med annan kulturer och lär känna även svenskarna från "annat håll" än bara här i Åsele ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar