tisdag 12 januari 2010

17 kg overvikt!



Igarkvall insag jag att min packning var for tung sa jag gjorde en rejal rensning och lyckades fylla en stor Lagerhaus-kasse med overflodiga T-shirts och handduk m.m. Det visade sig inte racka for nar jag kom till incheckningsdisken pa Arlanda idag sa var damen vid disken inte nojd med vad jag dragit med mig.... Nej, har skulle inga extra kilon med - och jag forstar henne for det visade sig att jag hade 17 kg overvikt!

Jag kollade runt for en vag igar men ingen hade sa jag tankte att jag chansar och chansade grovt fel :). Fick forklarat for mig att de kunde bjuda pa tva kilon, men resterande skulle jag fa betala 300 kr/kg for, d.v.s. 4500kr! Kande inte for att lagg ut det sa det blev bara for mig och Ida (som aven hon hade rejalt med overvikt) att borja rensa i bagaget. Som tur var satt en kille och vantade dar sa han fick min parfym, ett par skor en Flour-skolj m.m.

Inte helt latt att flytta till Thailand for att jobba nar man bara far ha 20 kg i bagage och har med sig dator, forsta-hjalpen vaska, utbildningsmaterial + tva stycken videokameror (som jag fatt lana av en videoforening i Asele).

Nar vi svettat oss igenom svara val av vad som skulle bort kom vi tillbaka till incheckningsdisken och fick en ny dam som tog hand om oss (tack och lov for da hade jag bara minskat vikten 2 kg till 15 kg). Hon hade sett hur vi anstrangt oss och lat oss checka in utan att betala ett ore!! Stort tack till henne maste jag saga.

Tips till framtida resenarer som ska flyga med Thai Airways ar att halla koll pa kilona helt enkelt :). Och forlita er inte pa att ni kan uppskatta vikten pa egen hand..

3 kommentarer:

  1. ai ai ai, det var tur till slutet att det gick så pas bra... vad hade du gjort annars om det gick inte, rensa ännu mera? Men det var skönt att det gick hem (eller borta :-) )
    ha det så trevligt där allihopa!

    SvaraRadera
  2. Men hjälp! Ha ha jag trodde aldrig det skulle bli SÅ mycket övervikt!! Vilken skön stil du har (som vanligt) och bara ger bort en massa prylar, ha ha.... :-) Och sen bjöd dem på övervikten som blev kvar, underbart! :-) Kram!

    SvaraRadera
  3. Tja Öster!
    Trevliga Thaibilder med mat! Måste dock säga att jag fick ett gott skratt av dina 17 kilo övervikt! Brukar du inte hamna i samma situation jämnt? tänkte på missionen o byu resorna...haha

    SvaraRadera