tisdag 1 december 2009

Vart ska det här leda?

Imorse åt jag färska hjortron och fjällfil och till lunch blev det palt med fläsk, skirat smör och lingonsylt samt hårt tunnbröd. Vart ska det här leda? Ska man bli norrlänning på köpet?

Jag är på väg till Stockholm där jag ska träffa dom andra CIU-handledarna för iår(Ida som är i Ö-vik och ska också till Thailand samt Johan i Vara och Karin i Falun som båda ska med varsin grupp till Indien) och ska ta flyget från Lycksele med NextJet senare ieftermiddag.

Jag passar på att se lite av stan när jag ändå är här och njuter av min lunch med solen som värmer mitt ansikte (för en gångs skull) och ser ut över Umeälven. Klockan är bara ett men solen håller redan på att gå ner och ligger nu i höjd med trädtopparna på det låga fjället längre bort. Men det gör ingenting för det har snöat och det är vitt och vackert vart man än tittar och när jag ätit klart och går längs älven tar fullmånen vid och står redan högt på den klara himlen.

Utanför hotellet vajar den samiska flaggan bredvid den svenksa och man påminns om vems trakter man besöker. På skogsmuseet har dom en spännande utställning om just samer som jag fastnar för och blir kvar en bra bit längre än vad jag planerat. Jag har inget bråttom så det gör ingenting. När jag kommer ut är klockan halv tre och gatulyktorna har tänts. Det märks att det närmar sig vintersolståndet med tanke på dom korta dagarna.

1 kommentar:

  1. Man ser framför sig hur vackert det är. Häftiga upplevelser!
    /Johan

    SvaraRadera