onsdag 16 december 2009

Phang Nga - here we come!




Nu har vi fått veta det vi dom senaste veckorna gått och längtat efter att få veta; var i Thailand vi ska vara.

Livet erbjuder många härliga vändningar och själv har jag fått uppleva två dom senaste dagarna. Första vändningen var i söndags när jag var ute på Arlanda med min kompis för att åka till Dubai och fick där veta vid incheckningsdisken att jag inte fick resa till Dubai. Anledningen var att jag varit i Israel och har israeliska stämplar i mitt pass. Det finns inget jag och min kompis kunde göra så vi fick finna oss i att den här resan som vi planerat under en längre tid inte skulle bli av (vi kommer se till att åka dit i framtiden dock).

Efter mycket sökande kom vi till slut över en resa till Krabi, Thailand. Även om jag ska dit och jobba så kommer jobbet vara annorlunda än en turistresa med min kompis så det kändes kul ändå. Skönt med värme och kul att börja förbereda mig mer inför Thailandsfasen. Köpte tre nya böcker om Thailand (utöver dom jag redan hadde): Lonely Planet, Berlitz parlör och Culture Smart - a quick guide to customs & etiquette.

CIU har oftast inte varit i södra Thailand så Åselegruppen banar ny mark och gör något unikt (vändning nummer två: inte väntat mig att vi skulle vara så långt söder ut). Vi ska vara i otroligt vackra och intressanta Phang Nga-provinsen!

I Phang Nga-provinsen ligger bl.a. Khao Lak som drabbades hårt av tsunamin 2004 och vi kommer säkerligen träffa människor som berörts på olika sätt.

Phang-Nga ligger nästan 80 mil från Bangkok och det tar över 10 timmar att åka tåg dit från huvudstaden. Det finns ingen flygplats i Phang Nga utan närmsta flygplats är precis söder på Phuket eller Krabi (där jag och min kompis är på semester). Provinsen har kust längs med spektakulärt vackra Andamansjön.

Vi kommer få det fantastiskt och tills vi ses i Thailand om några veckor har jag förmånen att få vara på plats i några dagar under min semester.

1 kommentar:

  1. W O W ...
    Ni kommer att få det superhäftigt...

    Kul Jonathan, och skönt att det ordnade sig med semester trots dessa israeliska stämplar...

    Utbildningsdagar i solstol framöver, låter ju inte fel.

    I Vara snöar det.

    Vi hörs!

    SvaraRadera