onsdag 9 december 2009

Mittläger i Kittelfjäll



Vecka nitton så kommer vi åka på Mittläger (vi på CIU älskar läger). Antagligen åker vi på söndagen den 9 maj och stannar till onsdagen den 12 maj. Torsdag till söndag sen är det Kristi Himmelfärdshelgen och då får ni ta med er er parkamrat hem till där ni bor på era olika håll i Sverige. Det kommer bli en suverän vecka!

Jag har letat och letat och nu har jag äntligen fastnat för ett ställe som jag tror kommer bli platsen vi kommer att åka till. Ska bara lösa transporten. För att visa er något extra speciellt och ett vacker fjällandskap har jag frågat runt och Kittelfjäll är enligt många här helt unikt!



Igår var jag på en middag och då blev jag tipsad om att kolla upp Hotell Granen och när jag gjorde det blev jag helt förälskad. Delvis ligger det avskilt i naturen en bit från själva byn Kittelfjäll (3,5 km) vilket jag tycker blir mysigt för då kan vi röra oss helt fritt och umgås och ha det bra. Sen när jag pratade med Pernilla, en i familjen som driver stället, blev jag ännu mera såld. Hon verkar supertrevlig!

Hotell Granen är ett familjeägt hotell som ligger vid Kittelfjälls fot (nära norska gränsen). Stället renoverades 2001 och alla rum har dusch och toalett. Låter väl lyxigt!

Kolla in hemsidan:
www.granen.nu

Bilderna kommer från:
http://www.fardboms.se/pic/ett/kittelfj.jpg
http://www.sodralappland.se/Jaktochfiske/default.asp?pageid=29387

Det kommer ju vara vår när vi är där vilket kan innebära att det kansek fortfarande är snö som på bilderna men det kan också börjat bli vackert grönt. Kolla in hur det ser ut när det blivit helt grönt.

Fler bilder på Kittelfjäll:
http://www.ac.lst.se/files/gggQo5BB.jpg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar