söndag 18 april 2010

Lappländska skogsvägar!


Jag har hittat en ny favoritväg för mina springturer: en äkta lappländsk skogsväg där man är helt själv på raksträckor kantade av granar och emmellanåt uppblandat med björk


Härliga vinterlandskap


Det är något fräscht friskt med björkarnas vita stammar och tunna grenar mot en isig blå himmel!


Charmig avstickare mot Ångermanälven


Det blev många sköna återhämtningsstopp i morse på min springrunda med ursäkten att jag var "tvungen" att fotografera. Min visst var det väl värt dom fina fotona som jag fick med mig hem?


Här någonstans sprang en räv in ungefär femtio meter från mig! Och häromdagen flög en tjäderhöna i låg höjd mitt framför mig :)






Vackra bondgårdar förgyller landskapet i norrland (kyrkan tittar fram till vänster)


Långa raksträckor. Skönt meditativt med enbart ett alternativ på var man vill springa - rakt fram!


Välkomnande vagn vid grinden till en oerhört charmig gård längs med vägen: Arvidslund!


Röda trähus dyker upp utspritt i början av vägen men ju längre bort man kommer så avtar även det och det är bara skog runtomkring en!

1 kommentar: