torsdag 15 april 2010

Kollektivboende

Vi har haft det suveränt bra sen vi kom hit. Enda utmaningen är att vi trots alla ansträgningar inte har värdfamiljer till alla ungdomar tyvärr!

Ra och Emma E. bor i en enkel, enkel lägenhet i huset bredvid oss utan gardiner och möbler. Dom är otroliga och håller humöret uppe och vi gör vad vi kan för att se till att lösa detta så fort vi bara kan.


Tills dom får en värdfamilj så lagar Emma E. och Ra mat ihop med mig och Yai. Emmma E. har lagat många härliga rätter och introducerat såväl Ra & Yai som mig till en hel del svensk och en del norrländsk mat. Jag har fått en ny favorit och det är faktiskt blodpudding med bacon och rårörda lingon (som jag lyckats hålla mig ifrån i mitt 31-år långa liv)!

Det har blivit lite av ett kollektiv för vår del. Vi handlar ihop, lagar mat och bokar tvättid tillsammans! Har varit trevligt och jag kan bara säga till dom som väntar på att bli värdfamilj så väntar en härlig upplevelse för dessa ungdomar är fantastiska.

Detsamma gäller för Ida och Aon som för tillfället bor ihop hemma hos Tong och Emma J:s oerhört gästvänliga värdmamma! Tusen tack Christina för all din hjälp!

Får avsluta med att uppmana alla som har tips eller funderingar att höra av sig till mig Jonathan på 070 - 310 3273 så berättar jag mer om hur just du kan få chansen att bli värdfamilj :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar