tisdag 2 mars 2010

PF-midcamp

26 februari till 2 mars var jag och Yai samt Ida och L (fran Nong Khai) pa lager for handledarna (PF = project facilitator). Lagret hade vi i en turistort som heter Cha-am utanfor Hua Hin. Hit kommer nastan enbart thailandare sa det var lite kul. Rebecca fran CIU:s kontor i Stockholm var med samt aven medarbetare fran Bangkok


Under lagret diskuterade vi de erfarenheter vi haft hittils samt hur vi kan forbattra vart arbete farmover. Det blev mest jobb men en eftermiddag ledigt fick vi, vilket var uppskattat!


Thailandarna ville visa oss Rama V:s sommarpalats som ligger mellan Hua Hin och Cha-am. Sa har vacker var jag i lanad sarong som jag ombads bara eftersom mina shorts visade lite kna.




Jag och Yai pa ett stale som heter Pearnwan i Hua Hin


Underbara "L" (handledare i Nong Khai


Det har tjusiga historiska hotellet ville jag besoka for de anvanda det som inspelningsplats for delar utav filmen Killing Fields (Kambodja). Railway Hotel hette hotellet ursprungligen (idag heter det Sofitel Central Hua Hin)


Det historiska terummet


Later det inte gott?


Afternoon tea pa old Railway Hotel i Hua Hin. Ren frojd!


Jag pa stranden utanfor hotellet (den enda riktigt fina delen i Hua Hin)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar