söndag 23 maj 2010

Läger i Kittelfjäll


Söndagen den 9 maj till onsdagen den 12 maj åkte hela gruppen upp till underbara Kittefjäll för ett äkta vinterläger. Resan dit (25 mil) tog ca. tre timmar och på plats sov vi i Hotel Granens stugor.


Jag och Yai i början av vår skidtur som vi hade förmånen att få sticka ut på denna majdag! Tusen tack till idrottslärare Rob som lät oss låna skidor, stavar och pjäxor åt hela gänget!


Lyckades fånga en bild på Ra när han stog på skidorna (till skillnad från att ligga i snön från att ha ramlat :))


En välbehövlig paus från skidåkandet!


Jag njöt något otroligt. Det råkade vara så att jag fyllde år den här dagen och det var första gången jag upplevt att få vakna upp på min födelsdag och det snöar och sen få gå ut och åka skidor i ett helt vitt vinterlandskap!


Häftigt namn på mataffären: "Sista Utposten". Och det är just det - den sista affären innan norska gränsen.


Ungdomarna fick prova på att bada tunna hemma hos Marcus och Thomas. Tack för en oerhört god middag och trevligt sällskap


Magiskt solnedgångsljus över Kittelfjäll


Njut av bilderna....


.. eller ännu bättre - åk till Kittefjäll! Det här borde alla få uppleva!


Tänk att man får vara med om sånt här!


En morgon tog jag mig upp på fjället bakom vår stuga, något som jag blivit rekomenderad att göra. Det här är en utav stigarna som ledde mig upp på fjället!


Vilken härlig morgon det var med sol och nysnö!


Enbart mina fotspår syntes till när jag kom till fjälltoppen


Vad ska man säga?


Kittelfjälls fina spetsiga berg


Coola shadowlands på de snötäckta bergsväggarna


Här satt jag och mediterade i en halvtimme!


Så mäktiga berg!


360 grader utav imponerande fjäll


Fjäll i alla riktningar


Hit vill jag komma tillbaka


Granar finns det gott om - speciellt här bakom vårt boende som heter just Hotell Granen


Hurtiga entusiaster som ville njuta av skidorna och snön så länge det bara gick. Här strax innan avfärd. Tack till er som var nere och lagade mat och fixade så examplariskt!


Vacker granskog pryder fjällbranterna


En utav stugorna. Vi bodde i tre stycken: två 6-mansstugor och en 8-mansstuga.


Här spelar vi "Absolut Överens" - riktigt spännande att se hur mycket man vet om varandra!


Tui spelade vid lägerelden som vi tände på kvällarna efter bastun.


Klockan är närmare midnatt och det var redan ljust om nätterna här uppe i Lappland!


Lite härlig massage gjorde gott!


Vi lämnar Kittelfjäll bakom oss


Häftig resa genom fjällvärlden


Mäktiga Marsfjällen


Aod fångar det vackra landskapet på bild från bussen


I vanlig ordning (vi är bortskämda) passerade renar och andra djur över vägarna på vår färd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar